اقتصاد
۱۰ ابزار سئو و تجزیه و تحلیل محتوای رایگان

۱۰ ابزار سئو برای تجزیه و تحلیل محتوای رایگان سایت
شما به طور مداوم محتوای جذاب تولید کرده و یک استراتژی توزیع استوار و پویا دارید. حالا باید بدانید که این محتوا چگونه کار خود انجام میشود، چه کسی از وب سایت شما دیدن میکند و اینکه چطور میتوانید مخاطبین را به سوی سایت خود جلب کنید تا دوباره آنها را به سمت سایت خود بکشانید.
برای هر بازاریاب که در مورد آمار مربوط به مخاطبین یک سایت علاقمند است، گزینههایی وجود دارند که بسیاری از آنها رایگان هستند. ابزارهای تجزیه و تحلیل کلید موفقیت بازاریابی امروزی هستند و از همه انتخابهایی است که در آنجا وجود دارد، ۱۰ مورد از این ابزارها نسبت به بقیه به طور ویژه برای استراتژیستهای محتوا مفید هستند. بیایید در سایت لایف یار (Lifeyar) نگاهی به آنها بیندازیم.
فهرست محتوا
۱. گوگل آنالیتیکس یا Google Analytics
گوگل آنالیتیکس سکوی پرتاب برای بسیاری از بازاریابان است، به این دلیل که کاملا ً رایگان است، پر از ویژگیها است و نیز با تأثیرگذاری نام برند معروف گوگل کار خود را انجام میدهد.
بعد از اینکه شما کد گوگل آنالیتیکس را در HTML وب سایت خود وارد میکنید، این سرویس اهداف مشخصی را برای شما اندازهگیری خواهد کرد، از جمله صفحاتی که یک بازدیدکننده در آن کلیک میکند، چه مدتی در آن میمانند و چه کارهایی انجام میدهد. برای مثال، این ابزار میتواند به شما بگوید که آیا یک بازدید کننده محتوای وب سایتهای ارتباط جمعی را به اشتراک میگذارد یا بر روی آگهی کلیک میکند. هر بار که یک هدف تکمیل میشود، گوگل گزارشی را به شما ارائه میدهد.
یکی از بهترین ویژگیهای گوگل آنالیتیکس -به خصوص برای سایتهای خرده فروشی و بازاریابانی که خریدها را پیگیری میکنند- هدف قیف یا Goal Funnel است، که شما می توانید یک رشته از URLها را تنظیم کنید که مصرف کننده از طریق خرید یک مورد بر روی آنها کلیک می کند. شما نه تنها میتوانید بفهمید که چند نفر در طول فرآیند ساخت یک خرید شرکت میکنند، بلکه میتوانید دریابید که چه تعداد افراد آن را در یک مرحله مشخص رها میکنند. این اطلاعات به بازاریابان اجازه میدهد تا استراتژیهای خود را تنظیم کرده و تجربه خرید را برای مصرفکننده آسانتر سازند.
گوگل همچنین کلمات کلیدی که افراد به واسطه جستجوی آن به سایت شما میآیند و همچنین مرورگرها و وسایلی که از آنها استفاده میکنند را گزارش میکند – بدون اشاره به جایی که آنها از آنجا به سایت شما مراجعه میکنند.
افراد آگاه اغلب بر روی سایت خود نظارت میکنند تا ببینند کدام قطعات بیشترین ترافیک را به خود اختصاص داده و این ترافیکها از کجا میآیند.
هنگامی که این کار برای سفارشی سازی دادههای شما بکار میرود، شما میتوانید فعالیتهای خاصی را پیگیری کنید تا ترافیک را به سوی سایت خود هدایت نمایید، گزارشهای خود را با شاخصهایی به دست آمده ایجاد کنید و هشدارهای سفارشی را تنظیم کنید تا رهنمونهایی را در زمانهای خاص به دست آورید.
شاید رایجترین گله و شکایت در مورد استفاده از گوگل آنالیتیکس یا Google Analytics این است که اطلاعات میتواند به هم ریخته و رابط ناوبری آن دشوار باشد. با این حال، گوگل در حال تلاش برای مقابله با این شکایات با ابزارهای جدید مانند استودیو دیتا است که به کاربران اجازه میدهد تا اطلاعات را به صورت قابل انتقال و به صورت بصری به اشتراک بگذارند. در حالی که هنوز پلتفرم ممکن است است چندان بصری نباشد، اما شما باید بعد از حدود یک ماه استفاده از این سرویس با تنظیمات آن راحتتر باشید و به نوبه خود بیشترین استفاده را از این سرویس رایگان گوگل انجام دهید.
۲. بیتلی یا Bitly
Bitly ممکن است به عنوان یک کوتاه کنندهی لینک رایگان شناخته شوند، اما ویژگی های آن بیش از صرفه جویی در فضا است. زمانی که شما لینکها را کوتاه کردید – و احتمالا ً حتی یک vanity URL هم اضافه کردهاید – Bitly ابزارهایی را به شما میدهد تا به طور موثر این لینکها یا پیوندها را به اشتراک گذاشته و عملکرد آنها را تجزیه و تحلیل کنید.
به عنوان مثال، بیتلی یا Bitly گزارش میدهد که چه تعداد کلیک در هر لینک تولید شده و چه زمانی مردم کلیک میکنند و این مورد را به ساعت نشان میدهد.
این گزارش همچنین شامل این مورد خواهد بود که افراد از کدام پلتفرمها برای به اشتراک گذاشتن لینک استفاده میکنند. بنابراین شما میدانید که بیشتر ترافیک شما از توییتر، لینکدین و غیره خواهد آمد. در زیر یک نمونه از نقشهی سرویس Bitly از توزیع جغرافیایی لینک شما آورده شده است، که برای بهینه سازی و هدف قرار دادن محتوای آتی مفید است.
در صفحه ی آمار، Bitly نتایج حاصل از همه لینکهای شما را جمعآوری میکند تا بتوانید ارزیابی کنید که چگونه مجموعه محتوا در ساعت، روز، هفته و ماه گذشته اجرا شده است Bitly ممکن است به اندازه Google Analytics اطلاعات دقیقی ارائه ندهد، اما اگر در حال حاضر از کوتاه کننده لینک و رابط رایگان استفاده میکنید، ممکن است از مزایایی که با این بسته همراه است بهرهمند شوید.
۳. Piwik
نرمافزار رایگان Piwik با یک آگهی خود را نشان میدهد: شما ملزم به دانلود برنامه هستید و آن را در سرور خود میزبانی کنید. Piwik ویژگیهای مشابهی همانند سایر برنامههای تجزیه و تحلیل دارد، از جمله ردیابی رویدادها، نقشههای مربوط به بازدید کنندگان و جستجوی کلمات کلیدی ارایه میدهد، اما چیزی که آن را از رقبایش متمایز میسازد، برنامه کاربردی تلفن همراه و ذخیره سازی نامحدود دادهها است.
داشبورد Piwik نسبتا شلوغ است. راه اندازی این برنامه نیز نیاز به صبر و توانایی نصب برچسب های لازم در وب سایت شما دارد. با این حال، هنگامی که در کار با Piwik مهارت یافتید، میتوانید آن را به دلخواه خود سفارشی سازی کنید، زیرا داشبورد آن پر از ویدجتهایی است که می تواند برای اکثر نیازهای تحلیلی شما تنظیم شود.
Piwik همچنین توانایی راهاندازی گزارشهای خودکار ایمیل را ارایه میدهد تا شما بتوانید بر روی عملکرد محتوای خود به روز بمانید و براساس آن بهینهسازی کنید.
۴. Open Web Analytics
Open Web Analytics (OWA) یک نرمافزار متن باز است، درست مانند Piwik. همانند نرم افزار قبلی، هیچ محدودیتی در میزان دادههایی که شما میتوانید ذخیره کنید یا تعداد وب سایتهایی که میتوانید از طریق برنامه به سنجش آنها بپردازید وجود ندارد.
OWA اطلاعات بسیاری را در اختیار کاربران قرار میدهد، مانند نظرات، بازدیدهای منحصر به فرد، سایتهای ارجاع و سایتها بازدید. علاوه بر این، OWA میتواند جریان کلیک هر بازدید کننده را اندازهگیری کند، دقیقا ً در جایی که آنها بر روی صفحه شما کلیک میکنند.
OWA سه ویژگی متمایز ارائه میدهد که بسیاری از برنامههای تجزیه و تحلیل مانند Google آنرا انجام نمیدهند. اولی نقشههای حرارتی است که مسیری را دنبال میکند که بازدیدکنندگان روی سایت شما کلیک می کنند. دومی توانایی ثبت حرکات موس است تا بتوانید ببینید چگونه بازدیدکنندگان صفحات شما تبدیل به مشتری میشوند. سوم، این برنامه یک مدل شیء سند یا Document Object Model (DOM) را ارایه میکند که روی ردیابی کلیک میکند، که از قطعات کد برای گزارش زمانی که بازدیدکنندگان بر روی لینکهای مشخص، دکمهها و تصاویر کلیک میکنند، استفاده میکند.
-
Clicky
وبلاگ نویسان بیشتری علاقه وافر خود به Clicky را ابراز کردهاند، برنامهای تحلیلی که به ارائه نتایج بر اساس دقیقه خود افتخار میکند. به همین دلیل، من فکر میکنم به رغم این واقعیت که برای اکثر آنها این سرویس رایگان نخواهد بود، اما باید در این فهرست گنجانده شود. اگر یک وب سایت داشته باشید که کمتر از ۳۰۰۰ بازدید در روز دریافت میکند، برای خدمات Clicky نیازی به پرداخت پول نخواهید داشت، اما اگر بیش از آن تعداد بازدید کننده دارید، قیمت پرداختی شما در ازای استفاده از امکانات این سایت میتواند از ۹.۹۹ تا ۷۹.۹۹ دلار در ماه متغیر باشد.
در نگاه اول، Clicky چیزی بسیار جذاب برای ارائه کردن دارد – نتایج عمیق مشابه به تحلیل گوگل آنالیتیکس، اما با یک رابط کاربری بسیار شفاف تر. هر چه باشد، استفاده از دادههای کاوش شده از وب سایت شما در صورتی که شما نتوانید اطلاعات را درک و تفسیر کنید چه فایدهای دارد؟
Clicky به طور واضح هر بازدید کننده را لیست میکند، از جمله زمانی که آنها بازدید میکنند، جایی که آنها از آنجا به سایت شما ارجاع داده میشوند، چه مدت بر روی صفحه شما میمانند و چه کارهایی انجام میدهند. Clicky همچنین در زمان واقعی نقشههای حرارتی فراهم میکند، نه فقط برای مجموعهای از بازدیدکنندگان، بلکه برای هر فرد.
Clicky همچنین یک یکپارچه سازی سایت شما با توییتر را پیشنهاد میکند که دسترسی به توییتر از حساب شما، وب سایت، یا هر نشانی اینترنتی یا کلمه کلیدی را آسان میسازد. همانطور که وب سایت Clicky اشاره میکند، جستجو درونی در توییتر تنها حدود یک هفته طول میکشد، اما Clicky میتواند تاریخچه نامحدودی از توئیتها را ارایه دهد، از جمله گزارش خلاصه فعالیت توسط کاربر، هشتگها، لینکها و تمایلات.
۶. SimilarWeb
آیا میخواهید از رقبای خود جاسوسی کنید؟ (نگران نباش، این کاملا ً قانونی است.) SimilarWeb به شما اجازه میدهد در هر وب سایت یا برنامه تلفن همراه، دیدگاههایی در مورد ترافیک و رتبهبندیها دریافت کنید و دادهها را در برابر سایتهای رقیب مقایسه کنید.
پس از ورود یک URL، شما میتوانید رتبه جهانی وب سایت، رتبه کشوری، رتبه گروهی (مانند کتابها و ادبیات، خرید و بازاریابی و تبلیغات ) و ترافیک کشوری را ببینید. شما همچنین با یک نمای کلی از بازدیدها و بازدیدهای موبایلی از شش ماه گذشته مواجه میشوید که بر اساس زمان سپری کرده بر روی سایت، صفحات به ازای هر بازدید و نرخ جهش طبقه بندی میشوند.
به عنوان مثال، در اینجا این چیزی است که این نتایج برای سایت فیس بوک به نظر می رسد:
facebook.com
همانطور که با اسکرول کردن موس خود در حال پایین رفتن هستید، SimilarWeb سایر گزارشها از جمله دادههای مفید از جمله سایتهای مرجع برتر، ترافیک جستجوی ارگانیک در مقایسه با ترافیک جستجوی صرف شده، تفکیک ترافیک از پلتفرمهای اجتماعی، محبوب ترین زیر دامنه ها یا همان ساب دامینها، یک رتبه بندی در مورد سایتهای مشابه و دسته هایی که مخاطبان شما را مورد توجه قرار میدهند (به عنوان مثال، اخبار و رسانه ها، کسب و کار و صنعت) را به اشتراک میگذارند.
با این حال، اگر میخواهید ببینید که ترافیک شما بر مقایسه با رقیبتان چگونه است، فقط بر روی گزینهی اضافه کردن رقبا در بالای صفحه کلیک کرده و یا بر فهرست کشویی کلیک کرده و یا پیشنهاد خود را وارد کنید. شما مقایسههای جانبی در مورد رتبه بندی، بازبینی ترافیک و ارجاعات خود را مشاهده خواهید کرد.
برای مقایسه بیشتر از دو سایت در یک زمان و دریافت دادههای عمیقتر، کاربران میتوانند به یک نسخه پرداخت شده از SimilarWeb ارتقا یابند که از ۱۹۹ دلار در ماه شروع میشود.
-
Semrush
Semrush نیز میتواند با تحقیق در مورد کلید واژهها در نمایش تبلیغات، جستجوی ارگانیک و پرداختی و ایجاد لینک به شما کمک کند تا به جایگاهی جلوتر از رقبای خود برسید. فقط یک دامنه، کلیدواژه یا نشانی اینترنتی را در نوار جستجو وارد کنید تا به گنجینهای از دیدگاهها دسترسی پیدا کنید. این جستجوی نمونه برای سایت eBay.com را در نظر بگیرید:
کاربران میتوانند ترافیک یک وب سایت یا کلید واژه را مشاهده کنند که بر اساس جستجوی ارگانیک، جستجوی پرداختی، بک لینکها و نمایش تبلیغات تفکیک میشوند. در زیر این دادهها، شما میتوانید به روز رسانی های زنده از کلمات کلیدی ارگانیک و رقبای ارگانیک را مشاهده کنید، کلمات کلیدی پرداخت و رقبای پرداخت و نیز تبلیغات نمونه را ببینید. همچنین فهرستی از صفحات مربوط به بک لینکها و ایندکس شده برای مرور وجود دارد. کاربران میتوانند بر روی هر کدام از این نمودارها و یا لیستها کلیک کنند تا یک گزارش بسط یافته را مشاهده کنند. در اینجا یک گزارش برای رقبای ارگانیک و برتر eBay آورده شده است:
این گزارش تعداد کلمات کلیدی ارگانیک را نشان میدهد که کاربران را به هر وب سایت میبرد و تعداد کاربرانی انتظار میرود در ماه آینده از وب سایت بازدید کنند (با فرض اینکه متوسط ترافیک ماهانه همان باشد) را نیز نشان میدهد. همچنین تفکیک رقبا توسط معیارهایی مانند سطح رقابت، کلمات کلیدی مشترک، ترافیک و قیمت تخمینی کلمات کلیدی در گوگل ادوردز یا Google AdWords وجود دارد. برای استفاده رایگان، کاربران میتوانند ۱۰ درخواست در هر روز داشته باشند ( به عنوان مثال، جستجوی عبارت یا دیدن یک گزارش کامل). برای دسترسی کامل به این پلت فرم و نیز دسترسی به API، شما میتوانید برای افتتاح حسابی که از ۶۹.۹۵ دلار در ماه شروع میشود ثبتنام کنید.
-
Moz Keyword Explorer
در حالی که از SEMrush اغلب به عنوان ابزار جستجوی کلید واژه برتر یاد میشود، اما ممکن است یک کلانتر جدید هم در شهر وجود داشته باشد، چرا که شرکت نرمافزاری Moz که در زمینه SEO کار میکند، ابزار مختص به خود را راهاندازی کرده است. این ابزار بسیار جامعتر از اکثر گزینههای جست و جوی کلمات کلیدی نامتعارف است و برای این منظور ساخته شده است که نیروی کار دستی از فرایند جستجوی کلید واژه خارج شود.
هنگامی که یک جمله را جستجو میکنید،ابتدا مروری بر آنالیز را خواهید دید. به عنوان مثال، در اینجا مثالی از جستجو برای عبارت ” Striped Shirtsیا پیراهن راه راه” ذکر شده است:
در بالای صفحه پنج شاخص را میبینید که میتواند به شما کمک کند تا مشخص نمایید چقدر این عبارت ممکن است برای تلاشهای مربوط به محتوای شما ارزشمند باشد. شما همچنین میتوانید بر روی یک آنالیز SERP (Search Engine Results Page یا صفحه نتایج جستجوی موتور جستجو) کلیک کنید، که به شما نتایج واقعی از جستجوی گوگل برای آن کلید واژه را نشان میدهد، که هر گونه تصاویر یا تبلیغاتی ادوردز که ظاهر میگردد را نیز شامل میشود. اگر شما به دنبال این کلمه کلیدی در محتوای خود هستید، MOZ پیشنهادات خود را تا ۱۰۰۰ اصطلاح مرتبط ارائه میدهد که به وسیله رابطه و حجم رتبه بندی شده است. شما میتوانید این پیشنهادها را فیلتر کنید تا کلمات کلیدی را از ترکیبی از منابع نشان دهید. برای اینکه جستجوی خود را حفظ کنید، کلمات کلیدی خود را به یک لیست اضافه کنید. از آنجا، شما قادر به مقایسه، مرتب سازی و رتبه بندی آنها بر اساس اهمیت هستید.
در حالی که خدمات این سایت رایگان است، اما یک محدودیت استفاده وجود دارد. هر کسی میتواند هر روز دو کلمه کلیدی برای جستجوی کلمه کلیدی داشته باشد؛ اعضای جامعه پنج جستجوی اضافی دریافت میکنند. برای دسترسی جامع تر به این ابزار، شما میتوانید سرویس مستقل را با قیمت ۶۰۰ دلار در سال شروع کنید یا تبدیل به یک عضو MOZ PRO شوید.
۹. Cyfe
Cyfe یک داشبورد همه کاره است که به شما کمک میکند تا اطلاعات را در چندین سایت و برنامههای کاربردی، مانند Google AdWords، Salesforce ، PayPal، MailChimp و WordPress کنترل کنید.
نه تنها شما میتوانید همه این دادهها را در یک مکان ببینید، بلکه میتوانید داشبورد خود را با بیش از ۴۰ ویدجت برای منابع و پلتفرمهای مختلف سفارشی کنید. همچنین اگر شما آنچه را که میخواهید از مخزن ویدجت Cyfe پیدا نکردید، میتوانید ویدجت خود را ایجاد کنید. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که دادههای خارجی را از منبع، CSV یا Google Sheet خود آپلود کنید.
هنگامی که داشبورد شما بالا است، میتوانید گزارشهای آنی در مورد دانلود و به اشتراک گذاری را ایجاد کنید. اگر این کافی نیست، شما حتی میتوانید Cyfe را به تلویزیون خود وصل کنید و یک یا چند داشبورد را روی صفحه بزرگ بچرخانید.
۱۰. Google Search Console
قبلا ً Google Webmaster Tools نامیده میشد. “هر کسی که در مورد جستجو در باب سرگرمیها، صاحبان کسب و کار کوچک، کارشناسان SEO، بازاریابان، برنامه نویسان، طراحان، توسعه دهندگان برنامه” فعال بودند با آن سروکار داشتند. این پلت فرم اساسا ً به شما کمک میکند مطمئن شوید که وب سایت و یا اپلیکیشن آندروید شما رابطهی خوبی با گوگل دارد و گوگل آنها را در نتایج جستجوی مرتبط نشان میدهد.
برای داشتن یک تجربه یکپارچهتر با دادههای گوگل، صفحات گوگل آنالیتیکس را به صفحات Search Console متصل کنید تا بتوانید به یک دیدگاه جامعتر از عملکرد سایت خود دسترسی داشته باشید. به عنوان مثال، همانطور که SERPs اشاره میکنند، Google Search Consoleمیتواند دادههای کاربران وب که دارای جاوااسکریپت غیرفعال هستند را ردیابی کند- چیزی که Google Analytics به تنهایی نمیتواند آن را انجام دهد.
شما ممکن است تصمیم بگیرید از ترکیبی از این پایگاهها برای تجزیه و تجزیه و تحلیل خود استفاده کنید، یا حتی میتوانید با کاربردهای رایگان کار کنید و سپس ابزار مورد علاقه خود را ارتقا دهید. فقط به یاد داشته باشید که هر کدام از پلتفرمهای تحلیلی که انتخاب میکنید، میتوانید به وسیله ی آن آمار تعاملی بسیار مهم را بدون خرج کردن پول پیگیری کنید.
لطفا برای پیوستن به کانال تلگرام سایت لایف یار اینجا کلیک کنید

اقتصاد
۳۰ گیاه آپارتمانی مقاوم

شاید هر کسی دوست نداشته باشد تا دست خود را خاکی کند، اما شاید انجام اینکار در برخی از اوقات خوب باشد، خصوصا وقتی که می خواهید برخی از گیاهان آپارتمانی بسیار زیبا و سرسبز را به محیط خانه خود اضافه کنید.
صرف نظر از اینکه شما تا چه اندازه در زمینه باغبانی مهارت دارید، به هر صورت آوردن گیاهان آپارتمانی به خانه راهی برای تازه کردن فضا برای زندگی شما است. علاوه بر این که شما به یک موجود زنده زیبا نگاه می کنید و زیبایی خانه خود را افزایش می دهید، در گیاهان آپارتمانی چیزی وجود دارد که باعث میشود ما احساس راحتی کنیم.
تعجبی ندارد که بسیاری از مردم میخواهند خانه و دفتر خود را با برگهای سبز روشن پر کنند. خوشبختانه، انواع مختلفی از گیاهان خانگی یا گیاهان آپارتمانی وجود دارند که میتوانند خانه شما را پر از طراوت و تازگی کنند و نگهداری از آنها هم چندان سخت نیست. اگرچه صرف زمان برای مراقبت از یک گیاه میتواند بسیار ارزشمند باشد، اما به طور کلی زحمت چندانی ندارد. به همین دلیل است ما در سایت لایف یار (Lifeyar) 30 گیاه که بهترین گیاهان آپارتمانی هستند را به شما مخاطبین عزیز معرفی می کنیم.
اول، شما باید فضای خود را ارزیابی کنید: آیا شما اتاقی دارید که نور مستقیم خورشید را دریافت میکند یا در آنجا سایه وجود دارد؟ گیاهان مانند یوکا (yucca)، نخل لیندا (ponytail palm) و یشم (jade love) یک اتاق آفتاب گیر را دوست دارند، در حالی که گونههای دیگر مانند پوتوس (pothos)، مارانتا (prayer plants) و دراسنا یا خون سیاوشان یا درخت اژدها (Dracaena) مناطق سایه دار را ترجیح میدهند. حالا بیایید به سراغ آشنایی با گیاهان آپارتمانی مقاوم برویم.
- سرخس سامامبیا (Samambaia)
این گیاه به طور گسترده در خانهها در بین دهههای ۱۹۷۰ و ۱۹۹۰ مورد استفاده قرار میگرفت و حالا دوباره به عنوان یک انتخاب مهم به فضای داخلی خانه های معاصر بازگشته است. سرخس سامامبیا به خاک مرطوب نیاز دارد و نباید در معرض نور مستقیم و شدید آفتاب قرار گیرد، یعنی این گیاه یک گیاه نیم سایه پسند با نوری ملایم است و دوست دارد کمی نور طبیعی دریافت کند.
- نخل راپیس (Lady Palm)
داشتن یک نخل پرطراوت و در حال جنب و جوش در خانه همیشه یک انتخاب خوب است و نخل راپیس یک گزینه بسیار عالی است تا تغییر دکوراسیون گیاهی خود را با آن شروع کنید. بر خلاف انواع دیگر نخلها، مراقبت از نخل راپیس آسانتر است و تنها به نور خورشید غیر مستقیم نیاز دارد.
- ساکولنت غورهای، کاکتوس غوره ای، کاکتوس دانه تسبیحی، کاکتوس رشته مرواریدی (String of Pearls)
این گیاه کوچک و زیبا بهترین گزینه برای اضافه کردن به قفسه های خانه شماست. دقت کنید که آن را در نور آفتاب اما به طور غیر مستقیم قرار داده و هر یک تا دو هفته یکبار به آن آب بدهید.
- گیاه آلبوکا یا گل فنری (Albuca Frizzle Sizzle)
این گیاه عجیب و سرگرم کنندهای است که می توانید آنرا اطراف خود داشته باشید! پیشنهاد ما برای داشتن گیله آلبوکا یا گل فنری صرفا به این دلیل نبیت که مراقبت کردن از آن آسان است، بلکه به این دلیل نیز می باشد که وقتی شکوفه میدهد، عطر شیرین وانیل مانند را از خود به فضا منتشر می کند.
- گیاه پپرومیا یا برگ قاشقی (Peperomia)
این گیاهان رنگی که در خود اندکی از رنگ صورتی دارد در داخل خانه بزرگ میشوند. آنها همچنین آب را در ساقه و برگهای خود نگه میدارند و به همین دلیل خشکی را تحمل می کنند. زمانی که آبیاری می کنید، مطمئن شوید که آب اضافی خارج می شود و چک کنید که آیا خاک در بین دفعات آبیاری کاملاً خشک می شود یا خیر، یعنی زهکش گلدان به خوبی عمل می کند یا نه.
- گیاه پوتوس (Pothos)
این گیاه را حتما دیده اید، گیاهی که هم قابلیت بالا رفتن و هم آویز شدن را دارد. گیاه یا گل پوتوس می تواند شرایط بسیار سخت را تحمل کند، شرایطی مانند آبیاری کم یا زیاد و حتی شرایطی که در آن نور محیط بسیار کم و حتی تا حدودی تاریک است!
- گیاه آگلونما یا نخشید (Agloenema Chinese Evergreen)
به گیاه آگلونما یا نخشید گیاه همیشه سبز چینی هم می گویند. اگر شما عاشق گیاهان آبدوست هستید، به گیاه آگلونما یا نخشید یا همان همیشه سبز چینی است یک گزینه عالی برای شماست. آگلونما میتواند آب اضافی را تحمل کند و در طیف وسیعی از رنگها از جمله سبز، صورتی، سفید و قرمز ظاهر میشود.
- گیاه یشم یا کراسولا (Jade Plant)
گیاه یشم یا کراسولا آب را در برگهای خود حفظ میکند، بنابراین گاهی اوقات میتواند بیش از یک ماه بدون هیچ توجهی دوام بیاورد. گیاه یشم یا کراسولا را در کنار یک پنجره آفتاب گیر گذاشته و آب را وقتی که خاک خشک میشود به آن بدهید.
- مارچوبه زینتی، سرخس مارچوبه یا گیاه شویدی (Asparagus Fern)
مارچوبه زینتی، سرخس مارچوبه یا گیاه شویدی نسبت به سایر سرخسها تحمل بیشتری دارد، البته به لطف این واقعیت که از لحاظ فنی این گیاه یک سرخس نیست. گیاه شویدی هم با نقاط روشن و گوشههای تاریک سازگار است. خاک را مرطوب نگه دارید تا به رشد سرخس مارچوبه کمک بیشتری کنید.
- گیاه پول چینی (Chinese Money Plant)
گیاه پول چینی در جای سایه دار (یا لبه پنجره) با آبیاری هفتگی بهتر رشد میکند. شما میتوانید شاخه هایی را که از ساقه جوانه میزنند را در محیطی جدید بکارید و این گیاه را تکثیر کنید.
- یوکا (Yucca)
یوکا یکی از در دسترس ترین و جالب ترین گیاهانی است که شما می توانید در خانه نگهدارید. آنچه که یوکا در درجه اول به آن نیاز دارد آفتاب، آفتاب و باز هم آفتاب بیشتر است. یوکا را در گلدانی که برای ایجاد تعادل در ساقه های چوبی سنگین آن کافی باشد بکارید و آب به مقدار کم برای گیاه یوکا کافی است.
- گیاه هوازی یا تیلاندزیا (Air Plant)
شما میتوانید برای این یکی خاک گلدان را در انبار نگه دارید و در مصرف خاک هم صرفه جویی کنید. گیاه هوازی یا تیلاندزیا به طور کلی بدون خاک رشد میکند. فقط کافی است بسته به دما و شرایط محیطی، هر ۱۰ روز به مدت دو یا سه ساعت در آب غوطه ور شوند.
- گیاه عنکبوتی (Spider Plant)
آیا بهتر از یک گیاه عنکبوتی هم وجود دارد؟ چندین گیاه عنکبوتی را می توانید به راحتی در خانه نگهدارید. جوانههای در حال رشد نوزادان کوچکی را تولید میکنند که شما میتوانید برای داشتن گیاهان عنکبوتی دیگر در گلدان های جدید از آنها استفاده کنید. فقط یادتان باشد که این گیاه نور نسبی را دوست دارد و آبیاری هفتگی را هم فراموش نکنید.
- گل اسپاتی فیلوم یا گیاه صلح (Peace Lily)
اگر علاقه دارید زیاد به گیاهان آپارتمانی خود آب آشامیدنی بدهید، خوب است تا گل اسپاتی فیلوم یا گیاه صلح را در خانه داشته باشید. این گیاه می تواند تقریبا در یک تنگ ماهی هم رشد کنند. اگر نور کافی در اختیار اسپاتی فیلوم قرار بگیرد، می تواند گل های خود را در طول سال تولید کند.
- آلوئه ورا (Aloe)
آلوئه ورا با اولویت خود برای دریافت نور غیرمستقیم، میتواند یک گیاه جذاب برای روی میز شما باشد. یک آبیاری خوب در هر هفته و یا دو هفته یکبار برای رشد بهینه آلوئه ورا می تواند کافی باشد.
- گیاه پاپیتال یا عشقه (hedera helix)
شما میتوانید اجازه دهید که پیچکهای دراز عشقه از طاقچه یا قفسه آویزان شوند، اما این گیاه همچنین می تواند به عنوان یک گیاه بالا رونده نیز ظاهر شود. هر چند ممکن است شما عشقه ها را بیشتر در فضای سبز یا در حالی که بر روی درختان پیچیده اند دیده باشید، اما باید بدانید که عشقه ها در عین حال یکی از بهترین گیاهان گلدانی نیز محسوب می شوند.
- درخت اژدها یا گل دراسنا (Dragon Tree)
گل دراسنا قادر است در محیط کم نور هم به رشد خود ادامه دهد. بنابر این می تواند یک گزینه مناسب برای گوشه های کم نور خانه باش. البته صاحبان حیوانات خانگی باید مراقب باشند: درخت اژدها یا گل دراسنا هم برای سگ و هم برای گربه سمی است، بنابراین حیوانات را از آن دور نگه دارید.
- گیاه کالاتیا اورانتا (Calathea Ornata)
گیاه مارانتا یا کالاتیا اورانتا به اندازه کافی شاخ و برگ تولید میکند تا یک دستهگل بسازند و شما برای اینکه یکی از آنها را در خانه نگهداری کنید، نیاز به دانش بالایی در علم باغبانی ندارید. برای بهترین نتیجه، گیاه را مرطوب نگه دارید (البته خیلی خیس نشود) و از نور زیاد هم آنرا دوری نگهدارید.
- گیاه کائوچو (Rubber Plant)
درخت کائوچو یا گیاه کائوچو میتواند بیش از ۳۰ متر قد داشته باشد، اما هرس منظم باعث می شود که ابعاد و اندازه درخت کائوچو کوچک و مناسب باقی بماند. یک درخت میتواند نور مستقیم روشن را تحمل کند، اما آن را در محیطی با سایه اندک قرار دهید تا عملکرد بهتری داشته باشد. آب هنگامی که خاک شد به گیاه کائوچو داده شود- در حدود هر هفته یا ۱۰ روز یکبار.
- گیاه آناناسی (Bromeliad)
این گیاه مانند آناناس است. گیاه آناناسی متعلق به خانواده Bromeliaceae است. این تولید بچهها یا شاخه های جانبی میکند که جایگزین گیاه اصلی میشوند. درجه حرارت مورد علاقه آن حدود ۷۰ درجه است که باعث می شود در محیط خانه های گرم به خوبی رشد کند. به همین دلیل باید حتما گیاه آناناسی را از محیطهای سرد دور نگه دارید.
- کالانکوئه (Kalanchoe)
گیاه بسیار پر طرفدار کالانکوئه مراقبت بسیار کمی می خواهد. این گیاه با برگ های گوشتی آب را در خود حفظ می کند و گلهای رنگی ناقوس شکلی زیبایی را برای شما به ارمغان می آورد و قادر است آب و هوای خشک و نوسانات دمایی را تحمل کند. گیاه کالانکوئه یک گیاه سرزنده و آبدار است که برگهای بزرگ و گرد با نوک صورتی دارد. این گیاهان نور دوست هستند بنابراین شما میتوانید آن را درست روی لبه پنجره آفتاب قرار دهید تا تمام اشعهها را جذب کنند. آنها هم چنین رطوبت کم خاک را می پسندند، بنابراین نگران نباشید که گاهی آب دادن به آنها را فراموش می کنید.
- گیاه لیندا یا نخل دم اسبی (Ponytail Palm)
به طور رسمی گیاه لیندا یا نخل دم اسبی با نام علمی Beaucarnea Recurvata شناخته می شود. گیاه لیندا یا نخل دم اسبی رشدی آهسته داشته و قرار گرفتن در کنار یک پنجره آفتاب گیر را دوست دارد. نخل دم اسبی بومی مکزیک بوده نیاز نیست آب بیش از حد زیاد به آن داده شود، زیرا ساقههای آن قادر هستند آب را در خود ذخیره کنند.
- ارکیده فالانوپسیس (Phalaenopsis Orchid)
گل ارکیده فالانوپسیس که بومی کشورهای استوایی آسیایی است، فضایی با نور کم و آب و هوایی مرطوب را ترجیح میدهد، شکوفه های ارکیده نیز بسیار زیبا و چشم نواز هستند. برای آبیاری هم می توانید هر هفته یا حدودا کمتر از ۱۰ روز یکبار به آنها آب بدهید.
- فیلودندرون (Philodendron)
چیزهای زیادی وجود دارند که باعث می شوند شما به فلودندرون ها عشق بورزید. نام آنها از کلمه یونانی philo (به معنای عشق) و dendron (یعنی درخت) مشتق شده است. بسیاری از انواع گل فیلودندرون میتوانند در شرایط قرار گرفتن در گوشههای تاریک یا کم نور خانه و همچنین آبیاری گاه و بی گاه مقاومت کنند. آنها دریافت آب نسبتا کم را دوست دارند، بنابراین نیازی نیست بیش از یکبار در هفته به آنها آب بدهید.
- فرفیون زینتی (Crown of Thorns)
بله، این گیاه می تواند خارهایی تولید کند، اما این خارها آزار دهنده نیستند. گیاه فرفیون زینتی می تواند بدون آب به مدت یک هفته یا بیشتر دوام آورد و هنوز هم آن شکوفه های زیبا و دوست داشتنی را تولید نماید.
- کاکتوس کریسمس (Christmas Cactus)
اگر شما یک فرد بسیار بسیار فراموشکار هستید و به طور کلی آب دادن به گیاهان خود را فراموش می کنید، کاکتوس کریسمس می تواند یک گزینه بسیار مناسب برای شما باشد. این گونهها به نام کاکتوس کریسمس یا کاکتوس تعطیلات فروخته میشوند و برگهای چند بخشی و گل های سفید، صورتی، قرمز و یا ارغوانی تولید میکنند.
- گیاه زامیوکالکاس یا زاموفیلیا (ZZ Plant)
گیاه گیاه زامیوکالکاس یا زاموفیلیا به طور رسمی Zamioculcas zamiifolia نام دارد که بومی آفریقای شرقی است. این گونه که ” پادشاه گیاهان نابود نشدنی” نامیده میشود، شرایط بسیار خطرناک گیاهی را تحمل میکند که می تواند برای بسیاری از گیاهان کشنده باشد: مانند خشکی، نور کم و رطوبت پایین.
- گیاه سانسوریا یا گیاه مار (Snake Plant)
گیاه سانسوریا یا گیاه مار یک گیاه بسیار معروف و شناخته شده است که در میان عامه به زبان مادر شوهر معروف است. گیاه سانسوریا بسیار مقاوم است. گیاه زبان مادر شوهر می تواند حتی تا یک ماه بدون آب دوام آورد. برگ ها معمولا سفت، تیز و دراز و نوک تیز هستند.
- گیاه شفلرا (Schefflera)
گیاه شفلرا به عنوان یک بوته همیشه سبز، همانند یک درخت چتری می باشد و میتواند در فضای بیرون تا ۴.۵ متر رشد کند، اما زیر نظر یک باغبان فراموش کار، این گیاه به کندی در داخل خانه رشد میکند. تواجه داشته باشید که همانند بسیاری از گیاهان، گیاه شفلرا میتواند تا حدودی سمی باشد.
- گیاه دیفنباخیا (Dieffenbachia)
گیاه زیبای دیفنباخیا را کنار پنجره قرار دهید و برگهای جدید آنرا را از نور خورشید بالا محافظت کنید. با تابیدن نور غیر مستقیم بر آن، این گیاه پرزرق و برق یک همراه دوست داشتنی و شاد در خانه شما خواهد بود.
اقتصاد
نحوه ساخت جیمیل

چگونه جیمیل بسازیم
ساخت جیمیل یا Gmail آسان است. در این آموزش در سایت لایف یار (Lifeyar)، ما همراه با تصویر به شما نشان خواهیم داد که چگونه حساب Google خود را برای Gmail تنظیم کنید.
راه اندازی یک حساب Gmail
برای ایجاد یک آدرس Gmail یا همان ساخت جیمیل، ابتدا باید یک حساب Google ایجاد کنید. Gmail شما را به صفحه ثبت نام حساب Google هدایت می کند. شما باید برخی از اطلاعات اساسی مانند نام، تاریخ تولد، جنسیت و مکان را وارد کنید. البته شما می توانید برای حفظ حریم خصوصی در مورد تاریخ تولد اطلاعات غیرواقعی وارد کنید، ایرادی ندارد. شما همچنین باید یک نام برای آدرس جدید Gmail خود را انتخاب کنید.
مراحل ساخت ایمیل یا مراحل ساخت جیمیل آسان است و آموزش ساخت جیمیل در مدت زمانی کوتاه انجام می شود. طریقه ساخت جیمیل یا گوشی با طریقه ساخت جیمیل با کامپیوتر فرقی ندارد. همچنین ساخت ایمیل در گوشی سامسونگ هم مانند سایر گوشی ها است.
خب، برای ایجاد یک حساب کاربری باید این مراحل را طی کنید:
- به www.gmail.com بروید.
- بر روی ایجاد حساب یا Create account کلیک کنید.
- سپس در این مرحله فرم ثبت نام برای شما ظاهر خواهد شد. با وارد کردن اطلاعات مورد نیاز، دستورالعمل ها را دنبال کنید.
- بعد از وارد کردن اطلاعات مورد نیاز، شماره تلفن خود را وارد کنید تا حساب کاربری خود را تأیید کنید. گوگل از یک فرایند تأیید دو مرحله ای برای امنیت حساب شما استفاده می کند تا احتمال هک جیمیل را تا حد بسیار زیادی کاهش دهد.
- شما یک پیامک از سمت Google همراه با کد تأیید دریافت خواهید کرد. این کد را برای تکمیل تأیید حساب وارد کنید.
- در گام بعدی، یک فرم را برای وارد کردن برخی از اطلاعات شخصی خود، مانند نام و تولد خود خواهید دید. البته همانطور که در بالا گفتیم وارد کردن تاریخ تولد برای ساخت جیمیل الزامی است اما شما می توانید اطلاعات غیر صحیح وارد کنید، این موضوع تنها به شما مربوط می شود و گوگل قادر نیست صحت چنین اطلاعاتی را ارزیابی نماید.
- شرایط گوگل برای خدمات و سیاست حفظ حریم خصوصی یا Google’s Terms of Service and Privacy Policy را بررسی کنید، سپس بر روی گزینه روی من موافقم یا I agree کلیک کنید.
- حساب جیمیل شما ایجاد خواهد شد.
نکته بسیار مهم: درست مثل هر سرویس آنلاین، مهم است که شما یک رمز عبور قوی را انتخاب کنید، به عبارت دیگر، پسوردی که برای شخص دیگری یافتن آن بسیار دشوار باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر، آموزش لایف یار (Lifeyar) در مورد ایجاد کلمه عبور یا پسورد قوی را در اینجا مطالعه نمایید.
ورود به حساب جیمیل
هنگامی که شما برای اولین بار حساب خود را ایجاد می کنید، به طور خودکار وارد آن خواهید شد. با این حال، اغلب اوقات شما از حساب کاربری خود خارج می شوید و باید به حساب خود دوباره وارد شوید. اگر از یک رایانه مشترک (به عنوان مثال، در یک کتابخانه یا اداره)، استفاده می کنید، یادتان باشد که همیشه پس از پایان کار از حساب کاربری خود خارج شوید.
برای ورود به حساب کاربری خود در گوگل یا دسترسی به پیام ها در جیمیل این مراحل را طی کنید:
- به www.gmail.com بروید
- نام کاربری خود را (آدرس ایمیل خود) و رمز عبور را تایپ کنید، سپس روی Next کلیک کنید.
خروج از حساب جیمیل
در گوشه بالا سمت راست صفحه مرورگر خود، دایره ای که نام کوچک شما را نمایش می دهد پیدا کنید (اگر قبلا یک تصویر آواتار را انتخاب کرده باشید، تصویر را به جای آن نشان می دهد). برای خروج از حساب، روی دایره کلیک و سپس خروج یا Sign out را انتخاب کنید.
اقتصاد
نحوه خرید زمین مجازی در متاورس

بعد از انتشار مقاله “معنای متاورس “Metaverse” و تمام اصطلاحاتی که باید آن را درک کنید” در سایت لایف یار، اکنون قصد داریم تا به شیوه خرید زمین در متاورس بپردازیم. به هر حال متاورس در حال آمدن است، چه ما آن را دوست داشته باشیم یا نداشته باشیم. شاید خرید زمین مجازی در متاورس بتواند یکی از بهترین راه ها برای وارد شدن در آن باشد.
ایده سرمایهگذاری در یک قطعه زمینی به طور مجازی چند سال پیش بیمعنی و پوچ به نظر میرسید. امروزه، املاک و مستغلات مجازی به بهای صدها هزار دلار فروخته میشوند ( اگرچه این پول فیزیکی به رمز ارز تبدیل میشود). همانطور که متاورس بر ما پدیدار میشود، سرمایه گذاران و مشتاقان رمزنگاری به همه جا سرک می کشند و خرید املاک و مستغلات مجازی به یک چیز بزرگ بعد از کار هنری دیجیتال تبدیل شده است.
شما از دانستن اینکه بازار املاک و مستغلات مجازی تا چه اندازه به همتای دنیای واقعی خود شباهت دارد، به خصوص عوامل حاکم بر قیمتگذاری، شگفتزده خواهد شد. اگر شما علاقه مند به خرید املاک و مستغلات مجازی هستید و یا هنوز مطمئن نیستید که خرید زمین مجازی یا خرید زمین مجازی در متاورس به چه معنی است، در سایت لایف یار ما یک راهنمای جامع را به شما ارائه می کنیم.
فهرست محتوا
متاورس چیست؟
به عبارت ساده، متاورس نسل بعدی اینترنت است. به سختی می توان آن را به دقت توصیف کرد چون یک تعریف عمومی که در همه جا پذیرفته شده باشد وجود ندارد. این واژه اولین بار در رمان سقوط برف یا Snow Crash توسط نیل استفنسون ابداع شد، رمانی که در سال ۱۹۹۲ انتشار یافت. در این کتاب، متاورس به سادگی یک دنیای مجازی است که افراد دنیای واقعی در آن زندگی میکنند که ممکن است در فضای فیزیکی در کنار یکدیگر نباشند.
چرا زمین مجازی در متاورس بخرید؟
به دو دلیل : شاید پز دادن و نرخ بازگشت سرمایه (ROI). در حال حاضر تعداد کمی از پروژههای املاک و مستغلات مجازی در متاورس راه اندازی شده اند. این مفهوم همانند خرید یک NFT است: شما صاحب این دارایی دیجیتال هستید و از آنجایی که این دارایی بر روی بستر بلاکچین قرار دارد، هر کس میتواند اعتبار آن را تایید کند. شما میتوانید بعد از آن زمین مجازی خود را ً به فروش برسانید و یا میتوانید تصمیم بگیرید که آن را اجاره دهید (بله درست خواندید!)، شاید برای مهمانیها و یا رویدادهای منحصر بفرد.
همچنین میتوانید یک خانه مجازی بر روی آن بسازید و آن را اجاره دهید یا برای ایجاد یک گالری هنری دیجیتال کرایه دهید. هنرمندان نوپا آنها را از شما اجازه می کنند تا آثار هنری خود را در آنجا به نمایش بگذارند.
چگونه در متاورس زمین مجازی بخرید
خب، اگر علاقمند به خرید زمین مجازی در متاورس هستید، باید بدانید چطور باید آنرا انجام دهید.
۱. یک کیف پول ارز دیجیتال (Digital Crypto Wallet) دریافت کنید
اولین قدم این است که یک کیف پول ارز دیجیتال داشته باشید. شما نمیتوانید زمین مجازی را با استفاده از پول فیزیکی یا کاغذی بخرید، بنابراین شما اول باید یک کیف پول برای خرید و ذخیره رمز ارزها یا ارزهای دیجیتال تهیه کنید. در حالت ایدهآل، کیف پولی که شما انتخاب میکنید باید در مرورگر کامپیوتر یا گوشی همراه شما ادغام شود.
گزینه های متعددی برای شما وجود دارد، مانند Metamask یا Wallet Trust. شما همچنین می توانید اگر ترجیح می دهید از کیف پول زنجیره باینانس استفاده کنید. با این حال، بهترین راه این است که در ابتدا بررسی کنید آیا کیف پول ارز دیجیتال شما از خرید زمین مجازی پشتیبانی می کند یا خیر.
۲. پلتفرم املاک و مستغلات خود را انتخاب کنید
چندین پلتفرم یا سیستم عامل مجازی وجود دارد که میتوانید در آنها دارایی های مختلف را بخرید. دو گزینه محبوب عبارتند از: دسنترالند Decentraland و سندباکس Sandbox. اگر میخواهید از طریق یک شخص ثالث زمین مجازی خود را بخرید، پس در اینصورت اوپن سی یا OpenSea گزینه خوبی است.
OpenSea یک ایده عالی برای خریدارانی است که می خواهند برای اولین بار زمین مجازی بخرند، زیرا به شما امکان می دهد بدون اینکه به طور مداوم بین سیستم عامل ها یا پلتفرم ها بچرخید، خریداری کنید. شما می توانید قیمت ها و امکانات رفاهی را مقایسه کنید و ارزش زمین مجازی را براساس محله مجازی ارزیابی نمایید.
اگر میخواهید اطلاعات جامع در مورد محل خرید زمین مجازی خود داشته باشید، بهتر است با Sandbox (سندباکس) یا Decentraland (دسنترالند) کار کنید. شما همچنین درک بهتری از همسایگان خود به دست خواهید آورد. برای ارائه یک راهنما، ما از دسنترلند Decentraland استفاده خواهیم کرد، اگر چه این مراحل تا حد زیادی در تمام پلتفرم ها به یکدیگر شبیه هستند.
۳. مرور و انتخاب یک قطعه زمین مجازی
در ابتدا، شما فقط باید قطعات مختلف زمین هایی را مرور و بررسی کنید که در دسترس شما هستند و آنچه را که میخواهید بخرید را انتخاب نمایید. شما میتوانید ببینید که ملک شما تا چه حد به مکانهای مشهور نزدیکتر یا دورتر است. قیمتها به خاطر ویژگی هایی که در مجاورت مکانهای عمومی هستند افزایش پیدا میکنند.
زمانی که قطعه زمینی را که میخواهید بخرید، ابتدا آنرا انتخاب کنید. برای اینکار کافی است که فقط روی آن کلیک کنید تا اطلاعات موجود را ببینید. در سنترالند Decentraland، شما میتوانید املاک مجازی مجازی را با استفاده از رمز ارزهای اتریوم ETH و یا مانا MANA بخرید. شما میتوانید قیمتها را مشاهده کنید و یک قیمت را پیشنهاد کنید و یا بی درنگ خرید خود را کامل نمایید. اما قبل از اینکه بتوانید خرید کنید، شما باید کیف پول خود را به پلتفرم وصل کنید.
۴. کیف پول خود را وصل کنید
برای تأیید خرید خود، باید کیف پول خود را به حساب خود وصل کنید. فقط بر روی گزینه Jump In کلیک و سپس با استفاده از کیف پول خود ثبت نام کنید.
هنگامی که شما ثبت نام و خرید خود را تایید کنید، ملک مجازی تان به کیف پول شما فرستاده خواهد شد. شما مالک رسمی آن ملک مجازی میشوید و هر کسی می تواند اعتبار آن را بر روی بلاکچین تأیید کند.
بسیار مهم است که توجه داشته باشید که گس فی (Gas Fee) در این کار دخیل است، بنابراین دقت کنید که کمی بیشتر از مقدار ذکر شده به عنوان قیمت زمین مجازی را داشته باشید. البته اگر بخواهید شما میتوانید پیشنهاد قیمت هم بدهید. این کار به شما یک فرصت برای مذاکره و چانه زنی میدهد، چرا که مالکان میتوانند تصمیم بگیرند که آن را قبول یا رد کنند.
۵. خرید خود را تأیید کنید
این خرید تا زمانی ادامه خواهد یافت که پول کافی در کیف پول خود داشته باشید و قیمت مورد توافق قرار گیرد. شما می توانید املاک مجازی خود را در کیف پول خود را تایید کنید. در صورتی که از تراست ولت یا Trust Wallet استفاده میکنید، فقط به Collectibles بروید. برای Metamask، به NFT بروید تا تأیید خرید خود را دریافت کنید.
مراقب اسکم های NFT باشید
املاک و یا زمین های متاورس اساسا یک NFT هستند. با توجه به افزایش برق آسای آنها، تعداد زیادی کلاهبرداری یا اسکم ها وجود دارد که باید مراقب آنها باشید. بهتر است همیشه از سیستم عامل ها یا پلتفرم های معتبر خرید کنید. هم چنین اگر معامله بیش از حد خوب به نظر میرسد، بیشتر از خطر اسکم بترسید.