با ما همراه باشید

خانواده

کودک و تجربه

منتشر شده

در

کودک و تجربه و بازی

به دنیا آمدن کودک می‌تواند طیف وسیعی از دغدغه‌ها را برای والدین به وجود آورد. دغدغه‌هایی که بیشتر به دلیل تجربه‌ی والدین در خصوص واقعیت‌هایی است که در گذشته داشته‌اند. پدر و مادر که خود زمانی دوران کودکی را تجربه کرده‌اند، حال با نوزادی رو به رو هستند که می‌توانند دوران کودکی خود را در او جستجو کنند. پس تلاش می‌کنند کودک خود را از سختی‌ها و ناکامی‌هایی که خود در کودکی با آن مواجه بوده‌اند دوری کنند.

یکی از موارد بسیار مهمی که پدر و مادر همواره دقت دارند تا با حساسیتی خاص با آن رفتار کنند، تجربیاتی است که کودک می‌تواند داشته باشد. منظور از این تجربه‌ها صرفا تجربیاتی است که یک کودک ممکن است تا حدود ۴ سالگی داشته باشد و ممکن است تأثیر بسیار زیادی بر روی شکل گیری شخصیت و رفتار کودک در آینده داشته باشد. محدودیت در تماس با برخی از اشیاء یا بروز برخی از رفتارها امری منطقی تلقی می‌شود، اما ادامه‌ی این کار تا حدی افراطی نیز ممکن است تأثیر منفی بر روی آینده‌ی کودک داشته باشد.

کودک بر اساس تماس با اشیاء می‌تواند علاوه بر اینکه علایق و استعداد‌های خود را به صورت ویژه نشان دهد، می‌تواند شروع به مهارت اندوزی کند. مهارت‌های دوران کودکی به شکلی ویژه باید مورد توجه قرار گیرد. با توجه به اینکه در حال حاضر بسیاری از خانواده‌ها سیاست‌ تک فرزندی را انتخاب کرده‌اند، ممکن است سطح این مهارت‌ها تحت تأثیر قرار گیرد. برای مثال تصور کنید کودک در حال بازی با اسباب‌بازی‌های خود است و این بازی‌ها را به تنهایی انجام می‌دهد.

در همین حال تصور کنید که کودکی دیگر نیز وارد اتاق او شود. این کودک دوم با کودک شما مشغول بازی می‌شود. مقدار اسباب‌بازی‌ها تغییری نمی‌کند اما یک همبازی جدید به دنیای کودکانه‌ی کودک شما اضافه می شود. اگر شما با دقت به این رفتارها توجه کنید، درخواهید یافت که کودک نوع بازی خود را ممکن است تغییر دهد. اگر کودک سر باشد، ممکن است یک یا تعداد بیشتری از اسباب‌بازی‌های خود را در اختیار کودک دیگر قرار دهد و از او بخواهد تا در این بازی‌ها شریک او باشد. نوع بازی‌های جدید را هم خودش ممکن است انتخاب کند و دائما آنها برای ادامه‌ی بازی دست به نوآوری خواهند زد.

نوآوری‌های شکل گرفته در این بازی‌ها را ساده‌ تصور نکنید، بلکه این رفتارها تمامی تلاش‌های یک کودک برای بروز رفتارهایی است که تصور می‌کند برای او مفید است. چنین تجربیاتی که حاصل همفکری هر چند کودکانه است، اما به مرور می‌تواند سطح مهارت‌های کودک را افزایش داده و شما در دوران نوجوانی فرزند خود رفتارهایی را از او ببنید که حاصل تجربیات گذشته او است. البته باید اشاره داشت که این رفتارها ممکن است دارای بازخوردهای منفی نیز باشد. بنابراین باید دقت کنید که در عین عدم ایجاد محدودیت ملموس برای کودک، فضا را برای تجربه‌اندوزی او فراهم آورید.

ادامه مطلب
تبلیغات
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانواده

چگونه شاد باشیم؟

منتشر شده

در

توسط

هر انسانی در جستجوی شادی  است. انسانها در تمام عمر خود تا جای ممکن سعی می کنند سختی ها را به دست فراموشی سپرده و شادتر زندگی کنند. اما این سوالات مطرح می شود که چگونه شاد باشیم، چگونه شاد زندگی کنیم، چگونه شاد شود اندرون غمگینم. چگونه به دنیا لبخند بزنیم، چگونه شاد باشیم و بخندیم.

شاد بودن مکان و زمان نمی شناسد. شاد بودن مرد و زن و پیر و جوان نمی شناسد. شما ممکن است از خود بپرسید که چگونه یک زن شاد باشیم، چگونه در منزل شاد باشیم،چگونه در ایران شاد باشیم، چگونه با آسودگی زندگی کنیم و چگونه بیخیال و شاد باشیم.
شادی همنشین خنده است و باید خندیدن را هم بیاموزیم و بدانیم که چگونه بخندیم، چگونه بخندیم که جذاب باشیم، چگونه بخندیم و بخندانیم، چگونه بخندیم تا جذاب باشیم، چگونه زیبا بخندیم، چگونه قشنگ بخندیم، یا حتی چگونه الکی بخندیم، چگونه همیشه بخندیم و چگونه بیشتر بخندیم.

همانطور که خمیازه کشیدن مسری است، شادی و خوشحالی هم مسری است و اگر بدانیم که چگونه می توانیم شاد باشیم، می توانیم این شادی و خوشحالی را به اطرافیان خودمان هم انتقال دهیم و لازمه آن این است که از رازهای شاد بودن، اینکه چگونه خوشحال باشیم، چگونه خوشحالش کنم، چگونه خوشحال کنیم، چگونه خوشحال و سرحال باشیم، چگونه خوشحال و راضی باشیم، چگونه خوشحال باشم، چگونه احساس خوشحالی کنیم آگاهی داشته باشیم.

همین سوالات ما را در مجموعه سایت لایف یار بر آن داشت تا مقاله در مورد چگونه شاد باشیم بنویسیم و به شما همراهان همیشگی تقدیم کنیم.

مطالعه و اجرای روش‌های مختلف برای شاد زندگی کردن می‌تواند به شما کمک کند تا زندگی خود را بهبود بخشید. در ادامه، ۴۰ راه برای شاد زندگی کردن را برای شما آورده‌ایم:

۱. هر روز با یک لبخند شروع کنید.
۲. با دوستان و خانواده خود وقت بگذارید.
۳. ورزش کنید و فعالیت‌های جسمانی داشته باشید.
۴. به موسیقی گوش دهید.
۵. کتاب‌های مورد علاقه‌تان را بخوانید.
۶. به سفر بروید و جاهای جدید را ببینید.
۷. از تکنولوژی به میزان مناسبی استفاده کنید.
۸. با افراد مثبت و انرژی‌بخش برخورد کنید.
۹. زمان خود را به درستی مدیریت کنید.
۱۰. یادگیری مهارت‌های جدید را شروع کنید.
۱۱. با خودتان مهربان باشید و از خودتان مراقبت کنید.
۱۲. در کار خود به دنبال رشد و پیشرفت باشید.
۱۳. از عملکرد خود رضایت داشته باشید.
۱۴. با افرادی که شما را خوشحال می‌کنند، وقت بگذارید.
۱۵. به زندگی خود معنا بدهید و هدف‌های خود را تعیین کنید.
۱۶. با تمرین مدیتیشن و یوگا به آرامش دست پیدا کنید.
۱۷. هر روز به خودتان چالش بدهید و به سختی‌ها نیز مقابله کنید.
۱۸. با افراد مختلف آشنا شوید و از تجربیات آن‌ها استفاده کنید.
۱۹. به دیگران کمک کنید و خیریه‌ها را حمایت کنید.
۲۰. با خودتان غذاهای سالم بخورید و به سلامتی خود توجه کنید.
۲۱. در طبیعت قدم بزنید و از آرامش آن لذت ببرید.
۲۲. از تکرار کارهای روتین خود خسته نشوید و تغییراتی در زندگی خود ایجاد کنید.
۲۳. در کارهای خود از خلاقیت استفاده کنید.
۲۴. با خودتان برای موفقیت‌های خود تبریک بگویید.
۲۵. از طنز و شوخی‌های ساده لذت ببرید.
۲۶. با خودتان مطمئن باشید و به توانایی‌های خود اعتماد کنید.
۲۷. از زندگی لذت ببرید و همیشه به خاطر داشته باشید که زندگی چقدر زیباست.
۲۸. با دوستان و خانواده‌تان شادی‌تان را به اشتراک بگذارید.
۲۹. از خودتان سؤال کنید که چگونه می‌توانید به دیگران کمک کنید.
۳۰. با افراد مختلف صحبت کنید و نظرات آن‌ها را بپذیرید.
۳۱. از آرایش، لباس و سبک زندگی خود لذت ببرید.
۳۲. به دوستان خود توصیه کنید که چگونه شاد زندگی کنند.
۳۳. با علاقه‌مندی‌های خود وقت بگذارید و از آن‌ها لذت ببرید.
۳۴. هر روز به یک افراد جدید خوشحالی بدهید.
۳۵. با خودتان به صورت مثبت صحبت کنید.
۳۶. به دیگران احترام بگذارید و با افراد مختلف به خوبی برخورد کنید.
۳۷. همیشه به دنبال یادگیری و پیشرفت باشید.
۳۸. به مسائل مختلف دیدگاه‌های متفاوت داشته باشید.
۳۹. با دوستانتان به چالش‌های جدید بپردازید.
۴۰. به خودتان و دیگران احترام بگذارید و همیشه مهربان باشید.

با اجرای این روش‌ها، شما می‌توانید زندگی خود را شادتر کنید و به اهداف خود نزدیک‌تر شوید.

لایف یار (Lifeyar)، یار زندگی شما

ادامه مطلب

خانواده

رابطه در بارداری، بایدها و نبایدها

منتشر شده

در

توسط

رابطه در بارداری برای یک زن کاملاً بی‌خطر است، مگر اینکه پزشک یا مامای او چیز دیگری به او گفته باشد. در واقع ممکن است در مراحل خاصی از بارداری گرایش جنسی زنان افزایش یابد و رابطه جنسی می‌تواند مزایایی داشته‌باشد.

هنگامی که شکم او شروع به بزرگ‌تر شدن می‌کند، یک زن ممکن است کشف کند که پوزیشن‌های خاصی برای او راحت‌تر است. صحبت آزادانه در مورد رابطه جنسی می‌تواند به هر دو طرف برای لذت بردن از رابطه جنسی در طول بارداری کمک کند.

در این مقاله در سایت لایف یار، ما مسائل ایمنی و خطرات را بررسی می‌کنیم و به نکاتی برای رابطه جنسی در طول بارداری می‌پردازیم. همچنین در مورد زمان اجتناب از رابطه جنسی، و چگونگی تغییر رابطه جنسی در طول سه ماهه دوم و سوم بارداری بحث می‌کنیم.

 

آیا داشتن رابطه جنسی در دوران بارداری بی‌خطر است؟

رابطه جنسی در هیچ مرحله‌ای از بارداریِ معمولی و بدون عارضه به نوزاد آسیب نمی‌رساند. نوزاد توسط ماهیچه‌های قوی در رحم، مایع آمنیوتیک و یک پلاک مخاطی که در اطراف دهانه رحم رشد می‌کند، محافظت می‌شود.

برخی افراد بر این باورند که فعالیت جنسی یا ارگاسم ممکن است به نوزاد آسیب برساند، احتمال سقط جنین را افزایش دهد، یا باعث زایمان زودرس شود. با این حال، در یک بارداری سالم، هیچ‌یک از این موارد درست نیست.

 

آیا رابطه جنسی می‌تواند باعث تحریک زایمان شود؟

بسیاری از مطالعات به این نتیجه رسیده‌اند که رابطه جنسی واژن در طول بارداری هیچ ارتباطی با افزایش خطر زایمان زودرس یا زایمان زودرس ندارد. با این حال، اگر پزشک یک زن را به‌عنوان فردی که در معرض خطر بالای زایمان زودرس قرار دارد در نظر بگیرد، ممکن است توصیه کند که فرد در طول بارداری یا فقط در مراحل بعدی از رابطه جنسی اجتناب کند.

این امکان وجود دارد که ارگاسم یا نفوذ آلت جنسی مرد به واژن در اواخر بارداری باعث انقباضات براکستون هیکس یا انقباضات رحمی طی دوران بارداری (Braxton Hicks) شود.

 

براکستون هیکس یا انقباضات رحمی طی دوران بارداری انقباضات خفیفی هستند که برخی از زنان در پایان بارداری خود تجربه می‌کنند. با این حال، این انقباضات نشان دهنده یا تحریک کننده زایمان نیستند بنابراین نباید دلیلی برای نگرانی باشد.

بهترین پوزیشن ها

در طول مراحل بعدی بارداری، افراد برای رابطه در بارداری باید پوزیشن‌های جنسی خاصی را انتخاب کنند که به شکم باردار فشار وارد نکند، مانند هم آغوشی عادی که در آن مرد روی زن قرار می‌گیرد و دو طرف چهره به چهره هستند. اگر زن به پشت دراز بکشد، وزن نوزاد ممکن است فشار بیشتری به اندام‌های داخلی یا شریان‌های اصلی او وارد کند.

یک زن باردار ممکن است در پوزیشن‌های که می‌تواند عمق ورود و سرعت نفوذ آلت تناسلی مرد را کنترل کند، احساس راحتی بیشتری کند.

پوزیشن‌های راحت ممکن است شامل قرار گرفتن زن باردار در بالای شوهر، کنار هم قرار گرفتن زن و شوهر، یا نشستن در لبه تخت باشد.

 

رابطه جنسی دهانی و رابطه مقعد

آمیزش جنسی مقعد به‌عنوان یک رابطه در بارداری کاملاً ایمن است. با این حال، شوهر باید از دمیدن هوا به واژن زن باردار اجتناب کند زیرا این امر می‌تواند باعث آمبولی هوا شود، یعنی عارضه‌ای که یک حباب هوا یک رگ خونی را مسدود می‌کند. اگرچه این امر نادر است، اما آمبولی هوا می‌تواند هم برای زن و هم برای نوزاد خطرآفرین باشد.

رابطه مقعد به نوزاد آسیب نمی‌رساند، اما ممکن است برای زن ناراحت کننده باشد، خصوصاً اگر زن دچار هموروئید های مربوط به بارداری باشد. افراد باید از انجام رابطه جنسی مقعد و به‌دنبال آن رابطه جنسی واژن به‌طور جدی اجتناب کنند، زیرا این‌کار می‌تواند باعث انتشار باکتری از ناحیه رکتوم به واژن شود که منجر به عفونت می‌شود.

 

چه زمانی باید از رابطه در بارداری اجتناب کرد؟

یک ماما یا پزشک ممکن است به زن توصیه کند که در دوران بارداری از آمیزش جنسی اجتناب کند، اگر زن باردار موارد زیر را تجربه کرده باشد:

* مشکلات دهانه رحم که می‌تواند احتمال سقط جنین یا زایمان زودرس را افزایش دهد

* بارداری با دوقلوها

* جفت سر راهی، که در آن جفت به‌طور جزئی یا کامل ورودی دهانه رحم را می‌پوشاند

* کافی نبودن دهانه رحم، که در آن دهانه رحم پیش از موعد باز می‌شود

* سابقه زایمان زودرس

* از دست دادن قابل توجه خون یا خونریزی واژینال غیر قابل توضیح

* نشت مایع آمنیوتیک

 

ضروری است که یک زن باردار از خود و نوزادش در برابر عفونت‌های مقاربتی (STI) محافظت کند. این به‌معنای استفاده از پیشگیری کننده‌هایی مانند کاندوم در تمام فعالیتهای جنسی با همسر است.

 

اثرات بارداری بر میل جنسی

افزایش هورمون‌ها ممکن است میل جنسی زن را به‌ویژه در سه ماهه دوم بارداری افزایش دهند.

بارداری به‌روش‌های مختلف بر روی محرک‌های جنسی افراد تأثیر می‌گذارد و هیچ پاسخ معمولی در این زمینه وجود ندارد.

افزایش هورمون‌ها و افزایش جریان خون به‌سوی دستگاه تناسلی ممکن است میل جنسی فرد را به‌ویژه در سه ماهه دوم بارداری افزایش دهد و زن به‌سوی برقراری رابطه در بارداری حرکت کند.

برخی از زنان باردار نیز ممکن است کاهش انگیزه جنسی ناشی از نوسان هورمون‌ها، احساس راحتی کم‌تر در بدن، کاهش سطح انرژی یا دردهای جسمی را تجربه کنند.

بارداری همچنین می‌تواند بر گرایش جنسی شریک جنسی فرد باردار نیز تأثیر بگذارد. برخی از افراد ممکن است به‌دلیل تغییرات در شکل بدن خود، مانند افزایش اندازه پستان، جذب بیشتری را در شوهر خود تجربه کنند.

در برخی موارد، نگرانی‌ها و فشارهای احساس شده توسط هر دو طرف می‌تواند آنها را کم‌تر به رابطه جنسی علاقه‌مند کند. برای اطمینان از راحت بودن زن و شوهر برای رابطه در بارداری، راحت بودن در مورد حرف زدن برای رابطه جنسی بسیار ضروری است.

 

مزایای رابطه در بارداری

برقراری رابطه در بارداری می‌تواند مزایایی برای یک زن باردار و شوهر او داشته‌باشد. مزایای احتمالی عبارتند از:

* ارگاسم بهتر. افزایش جریان خون به دستگاه تناسلی می‌تواند به‌معنای افزایش تعداد ارگاسم‌های قوی‌تر برای زنان باردار باشد.

* تناسباندام. رابطه جنسی کالری می‌سوزاند و می‌تواند به تناسب‌اندام هر دو طرف کمک کند.

* پیوند بین همسران. برخی از زوج‌ها متوجه می‌شوند که فعالیت جنسی در دوران بارداری آنها را به‌هم نزدیک‌تر می‌کند.

یک مطالعه در سال ۲۰۰۴ نشان داد که رابطه جنسی IGA را افزایش می‌دهد که یک آنتی بادی است که به جلوگیری از سرماخوردگی و سایر عفونت‌ها کمک می‌کند.

* افزایش شادی. ارگاسم اندورفین آزاد می‌کند که می‌تواند به مادر و کودک کمک کند تا احساس شادی و آرامش کنند.

 

رابطه جنسی پس از تولد

همه مادران جدید نیاز به زمان دارند تا پس از زایمان بهبود یابند. آن‌ها باید اجازه دهند تا بدن دوباره خودش را بازسازی کند بهبود یابد، دهانه رحم بسته شود، خونریزی پس از زایمان متوقف شود، و در صورت امکان، برش‌های سزارین یا پارگی‌های واژن در آنها التیام یابد.

زنان هر زمان که احساس کنند آماده انجام رابطه جنسی هستند، می‌توانند به فعالیت جنسی بازگردند. خستگی و انرژی صرف شده پس از اضافه شدن یک عضو جدید به خانواده ممکن است به این معنی باشد که یک زن نمی‌خواهد برای مدتی پس از زایمان رابطه جنسی داشته‌باشد.

 

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

باید دوباره تکرار کرد که در یک بارداری سالم، رابطه جنسی با هیچ خطری برای مادر یا نوزاد همراه نیست. چه مربوط به رابطه جنسی باشد و چه نباشد، اگر زنی در طول بارداری درد یا خونریزی غیرمعمولی را تجربه کند، باید فوراً با پزشک خود تماس بگیرد.

 

آینده‌نگری

در اغلب موارد، رابطه در بارداری هیچ خطری برای مادر یا نوزاد ندارد. برخی از پوزیشن ها ممکن است با پیشرفت بارداری کم و بیش راحت شوند.

یک زن ممکن است تغییراتی را در تمایل خود برای انجام رابطه جنسی در طول بارداری و پس از آن تجربه کند. صحبت کردن آزادانه و صادقانه با شوهر در مورد رابطه جنسی می‌تواند به افراد کمک کند تا به زندگی جنسی سالم در طول بارداری ادامه دهند.

لایف یار (Lifeyar)، یار زندگی شما

ادامه مطلب

خانواده

۱۰ نشانه اصلی اعتیاد به پورن

منتشر شده

در

توسط

در دنیای اعتیادهای رفتاری، اعتیاد به پورن نیز یکی از نمونه های نوظهور است. تشخیص اعیاد به پورنوگرافی چندان سخت نیست. پیگیری فیلم پورن یا فیلم سوپر در فرهنگ عامه مردم ایران و یا جستجو برای نام بازیگران پورن، همگی طیف وسیعی از رفتارهای اعتیادی را نشان می دهند.

برخلاف باور برخی از مردم، اما باید بگوییم که اعتیادهای رفتاری مانند اعتیاد به تماشای فیلم پورن، اعتیادهای واقعی محسوب می شوند که در جوامع روان پزشکی و درمانی به شدت مورد بحث قرار می گیرند. این در حالی است که متاسفانه برخی از این اعتیادهای رفتاری، مانند اعتیاد به قمار، بسیار بیشتر از اعتیادهای جنسی پذیرفته می شوند و اعتیاد به پورنوگرافی به عنوان یک اعتیاد واقعی در نظر گرفته نمی شود.

صرف نظر از این موضوع، به هر حال افرادی وجود دارند که از این مشکل رنج می برند. بنابراین چه اعتیاد باشد و چه اجبار، باز هم باید به دنبال دریافت کمک برای ترک این عادت باشید.

یکی از شایع ترین اعتیادها، اعتیاد به پورنوگرافی است، یا احساس اجبار به تماشای پورنوگرافی و عدم توانایی در متوقف کردن آن. مانند هر اعتیاد دیگری، نشانه هایی وجود دارد که ممکن است شما با آن مشکل داشته باشید. اگر فکر می کنید که تماشای پورنوگرافی به سطح اعتیاد رسیده، مهم است که به سرعت در پی یک اقدام جدی باشید و باید مراقب ۱۰ نشانه اعتیاد به پورنوگرافی باشید که در بخش پایین ذکر شده است.

۱. نمی توانید متوقف شوید

با وجود تلاش برای انجام این کار، شما قادر به متوقف کردن استفاده یا مشاهده پورنوگرافی نیستید. اگر نمی توانید این کار را متوقف کنید، ممکن است متوجه شوید که با وجود تلاش دیگران برای برقراری ارتباط واقعی با شما بخصوص در محیط خانه و خانواده، زمان بیشتری را در اینترنت صرف می کنید.

 

۲. بیشتر می خواهید

شما ممکن است اشتیاق به دیدن بیشتر فیلم سوپر را تجربه کنید، یا اگر زمانی را بدون مشاهده فیلم پورن یا سر زدن مداوم به سایت پورن سپری کنید، احساس اشتیاق برای آن کنید. ممکن است خود را در حال فرار و دوری کردن از همسر خود ببینید. ممکن است که شما در مورد رفتارتان عذر خواهی کنید یا حالت تدافعی به خود بگیرید.

 

۳. زمان را از دست داده اید

شما ممکن است زمان زیادی را برای دیدن پورنوگرافی از دست بدهید، بیشتر روز را بدون انجام هیچ کاری تلف کنید. خودتان می توانید متوجه شوید که بی حال شده اید و تمام طول روز زیادی انجام نداده اید و احساس پوچی یا بیهودگی کنید. ممکن است به نظر برسد که اتفاقات اطراف برای شما مهم نیست یا به چیزی علاقه ای ندارید. ممکن است در هنگامی که مشغول تماشای پورن هستید، به دلیل گذر زمان عدم توجه به اطراف ناگهان همسر شما یا عضوی از خانواده شما سر برسد و باعث خجالت شما شود.

۴. شما علاقه خود را به سکس از دست داده اید

اگر به پورن اعتیاد داشته باشید، به احتمال زیاد علاقه خود را به رابطه جنسی واقعی از دست خواهید داد. نه تنها این، بلکه ممکن است همسر خود را کم تر از قبل جذاب ببینید و دیگر مانند قبل به انجام سکس با او فکر نکنید. ممکن است نسبت به پیشرفت های رومانتیک همسرتان واکنشی نشان ندهید. این امر می تواند باعث شود که همسر شما را دور یا حتی بی علاقه به رابطه جنسی ببیند. ممکن است برای برانگیخته شدن جنسی به تحریک بیشتری نسبت به گذشته نیاز داشته باشید.

 

۵. شما زیاده خواه هستید

اعتیاد به پورن ممکن است باعث شود که شما ایده های غیر واقعی در مورد رابطه جنسی داشته باشید. شما ممکن است در اتاق خواب درخواست بیشتری داشته باشید، به راحتی از عدم توانایی همسر خود در برآورده ساختن نیازهای جدید و کاذبی که در اثر تماشای فیلم سوپر در شما پدید آمده ناامید شوید، و شروع به بیگانه ساختن همسر خود کنید.

شما در اثر مشاهده فیلم سکس از همسر خود می خواهید تا همانند بازیگران پورن رفتار کند و در صورتی که او نتواند همانند بازیگران پورن عمل کند، او را در برقراری سکس ضعیف یا ناقص تصور می کنید، غافل از اینکه بازیگران پورن یا فیلم سوپر صرفا در حال ایفای یک نقش غیر واقعی هستند و شما در حال باور آن نقش ها هستید و می خواهید همانها را در زنگی واقعی خود پیاده کنید. هنگامی که این اتفاق می افتد، شریک شما ممکن است از نظر جسمی و عاطفی احساس ناراحتی کند.

 

۶. جاذبه از دست رفته

اعتیاد به پورن می تواند به شما انتظارات غیرواقعی در مورد زیبایی در خصوص همسرتان بدهد. این کار می تواند باعث شود شریک زندگی شما از ظاهر خود احساس ناراحتی کند و مشکل بیشتری برای خودشناسی در او ایجاد کند.

 

۷. درد جسمانی دارید

شما ممکن است در نتیجه اعتیاد به پورن درد جسمی را تجربه کنید. این اتفاق می تواند ناشی از تکرار برخی حرکات فیزیکی برای مدت طولانی باشد، یا ناشی از فشار ناشی از استفاده بیش از حد از کامپیوتر یا گوشی. ممکن است شما اغلب از درد در مچ دست، گردن و کمر خود شکایت کنید، یا ممکن است سردردهای مزمن را تجربه نمایید.

 

۸. شما در حال از دست دادن پول هستید

به مرور زمان در اثر مشکلات جسمی و روحی که نتیجه اعتیاد به فیلم سکس است، شما راندمان و کارایی مناسبی مانند قبل در محیط کار نخواهید داشت و این امر باعث خواهد شد تا نتوانید مانند گذشته کار کنید. در نتیجه به مرور شما با کاهش درآمد و یا حتی اخراج از کار مواجه شوید.

 

۹. حواس پرتی

اگر حواس شما از جنبه های مختلف زندگی پرت میشود، ممکن است با اعتیاد به پورن ارتباط داشته باشد. ممکن است هنگامی که با دوستان، خانواده یا همکاران خود هستید، ذهن شما به سمت پورن منحرف شود. این موضوع می تواند تاثیر قابل توجهی بر زندگی شخصی و حرفه ای شما داشته باشد. این امر می تواند شما را از همسرتان و تلاش های او برای برقراری ارتباط با شما دور کند.

 

۱۰. عصبانی هستید

مانند هر اعتیاد دیگری، اگر نتوانید تماشای پورن و رفتن به سایت پورن را متوقف کنید، ممکن است هنگامی که تماشای آنها در دسترس نیست، به راحتی عصبی شوید. ممکن است صبر و حوصله شما کم شود، به خصوص در مورد کارهایی که به عنوان موانع استفاده از پورن می بینید. این اتفاق همچنین می تواند ضربه زدن به همسر شما شود، کسی که می تواند متوجه تغییرات عمده در شخصیت شما شود و احساس کند که شما همان کسی نیستید که قبلا دوستش داشت.

با اعتیاد به پورن شما بیش از حد از واقعیت دور خواهید شد و بدون دانستن چیزی از زندگی بازیگران پورن آنها را به عنوان یک الگوی جنسی برای خود قرار خواهید داد. عکس سکسی یا فیلم سکسی تبدیل به بخشی از زندگی شما خواهد شد و بی آنکه متوجه شوید شخصیت حقیقی شما را تغییر خواهد داد.

لایف یار (Lifeyar)، یار زندگی شما

ادامه مطلب

برترین ها